• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78334
+
-

سال تحصیلی آذربایجان غربی با ۶۰۰ هزار دانش‌آموز

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آغاز سال تحصیلی 99-98 استان با جمعیت تقریبی ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد. «ابراهیم محمدی» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که استان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۹۳ هزار دانش‌آموز در حدود ۲۵ هزار کلاس درس سال تحصیلی را طی کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به ۶۰۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان این‌که اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود، افزود: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان یکی از مشکلات پیش روی سیستم آموزشی است که امسال این کمبود از طریق ۱۳۰ هزار ساعت حق‌التدریس نیروهای رسمی شاغل و آزاد جبران می‌شود. 

محمدی ادامه داد: 5 /17 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش استان از طریق حق‌التدریس تأمین می‌شود که این امر ساماندهی نیروی انسانی را با مشکل مواجه می‌کند و منجر به محرومیت استان و عقب‌ماندگی از شاخص‌های توسعه می‌شود. محمدی حجم ابلاغی سوادآموزی در استان برای سال جاری را بیش از ۳۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سوادآموزی، 8۸۷۵ نفر دوره تحکیم و 8۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند. 

وی با بیان این‌که آذربایجان غربی مهرماه امسال را با شعار آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور در ۲۴ منطقه آموزشی آغاز می‌کند و اقدامات آموزشی و پرورشی بر اساس آن طرح‌‌ریزی و اجرا می‌شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید از قالب برنامه‌ریزی‌های سنتی گذر کند و شکل نوین و به‌روزتری به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بدهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید